ח"כ תמר זנדברג: "חיסולי צה"ל בעזה – הוצאה להורג ללא משפט"

    דוד לזר | צילום: פייסבוק מר"צ 3 Comment on ח"כ תמר זנדברג: "חיסולי צה"ל בעזה – הוצאה להורג ללא משפט"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ תמר זנדברג מסיעת מר"צ, פרסמה פוסט ברשת החברתית, בו היא מגדירה את חיסול בכירי חמאס על ידי צה"ל כ'הוצאה להורג ללא משפט'.

    וכך כתבה: "פעם היינו מתביישים. בכירי ארגוני טרור היו נהרגים בתאונות מסתוריות ורשתות זרות היו מדווחות על מעורבותה של ישראל. אחר כך התחלנו לדבר בגלוי על ״ידינו הארוכה״ ומי ״בן מוות״, והיום החותמות האדומות ״חוסל״ מככבות באתרי החדשות ובסטטוסים בפייסבוק אחרי התנקשות או נכון יותר הוצאה להורג ללא משפט".

    "פעם אמרו לנו שמדובר בפצצה מתקתקת בדרך לפיגוע, ושמדובר בהצלת נפשות. היום מדיניות החיסולים התרחבה כל כך וגם נקמה היא לגיטימית. האם זה מציל נפשות? או אולי להפך? אומרים לנו שאובמה עשה את זה בעירק. ובאמת ראינו למה זה הוביל, למציאות גרועה יותר".

    עוד כותבת זנדברג כי "גם הריגת בכירי החמאס מעולם לא חיסלה את הטרור, לא הצמיחה אלטרנטיבה טובה יותר, לא גרמה לציבור הפלסטיני להתנער מהחמאס ורק היוותה עוד נקודה שחורה בספר הסכסוך ועוד תחנה של דם והרג. באופן ספציפי, כל חיסול כזה מהווה כרגע לא יותר מקריאת אזהרה לתושבי הדרום בידיעה ברורה שמשמעותו מטחים כבדים של טילים שבניגוד להבטחות, גם אחרי הסיבוב הזה לא עומדים להיפסק."

    "ובכלל, בשלב הזה למישהו יש מושג לאן כל זה הולך? למישהו – בקבינט, בממשלה – יש תכנית? מישהו חושב שה״אופק המדיני״ שנתניהו דיבר עליו – בוודאות האפשרות היחידה להיחלץ מהמצב הזה – הוא משהו יותר מססמה? מישהו יודע איך להפסיק את הטילים? אנחנו הציבור הישראלי מנסים להרים את הראש מותשים ומיואשים וברור לנו שבדרך הזו – מלחמות, חיסולים וכתישה – זה לא הולך ולא יילך. אם הממשלה לא מסוגלת לנסות דרך אחרת – שתפנה את מקומה".

    גם העיתונאי גדעון לוי פרסם בעיתון "הארץ", בו הוא מותח ביקורת על ההחלטה לחסל את שלושת בכירי החמאס ברצועת עזה.

    לוי השווה בין חיסול בכירי החמאס לחיסול ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו: "חישבו לרגע על תסריט נורא, החמאס מחסל חלילה את שרה ויאיר נתניהו — אשתו ובנו. נורא לא פחות: את רויטל ונדב גנץ — אשתו ובנו. מה היה יוצא לחמאס מהחיסול המזוויע הזה? ואיך הייתה ישראל מגיבה עליו? נכנעת לדרישותיו? האם הייתה דעת הקהל מתמתנת?".

    "האם הייתה ישראל מוחלת אי פעם? ואיזו תועלת הייתה צומחת לחמאס, אילו הצליח, חלילה — שוב נדגיש, חלילה — לפגוע בראש הממשלה או ברמטכ"ל עצמם? האם לא היה נמצא להם תחליף? האם הייתה ישראל מתנערת מהנהגתה? מרכינה את ראשה בפני מחסלי מנהיגיה? האם הייתה ממהרת לבנות להם נמל עמוק מים ובית נתיבות בעזה?", כתב לוי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מנוולת – על הקרבנות של החמאס היא ג ם מרחמת? שאלה רטורית – ברור ש ל א. חתיכת מכשפה – ובאופן אירוני להחריד היא יפה כמו פיה – עוד אחת שהמראה החיצוני שלה לא תואם את הכיעור הפנימי שלה – לא שווה יריקה ותגובה.